I. Wstęp. Informacje ogólne
- Poniższy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu SOFIXKUCHNIE, działającego pod adresem: www.sofixkuchnie.pl, który prowadzony jest przez Sprzedawcę, oraz zasady składania zamówień na Produkty prezentowane w Serwisie.
- Definicje:
Sprzedawca – to firma SKLEP MEBLOWY "SOFIX" EWA KRÓL w Zielonej Górze 65-735, przy ul. Batorego 126A, REGON: 970653828, NIP: 9730065531
Klient – to osoba fizyczna, posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Serwis – to strona internetowa SOFIXKUCHNIE, prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.sofixkuchnie.pl
Towar, Towary lub Produkt, Produkty – oznacza artykuły i akcesoria wyprodukowane lub dystrybuowane przez Sprzedawcę.
Dostawca – podmiot świadczący usługi kurierskie, współpracujący ze Sprzedawcą.
Koszt dostawy, wysyłki Towaru – to koszt związany z dostarczeniem Towaru zamówionego przez Klienta do miejsca wyznaczonego przez Klienta.
Zamówienie – to dyspozycja zakupu Towaru lub Towarów (oferta nabycia) złożona przez Klienta zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Prezentacja Towarów w Serwisie ma na celu przedstawienie Produktów Sprzedawcy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 661 Kodeksu Cywilnego.
II. Warunki dokonywania Zamówień
- Klient ma możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem strony www.sofixkuchnie.pl lub w wiadomości email wysłanej pod adres sklep@sofixkuchnie.pl.
- Dane wymagane do wystawienia faktury VAT Klient może wskazać w Zamówieniu, jeżeli wymagane przez Klienta jest wystawienie faktury VAT.
- Składając Zamówienie Klient akceptuje niniejszy Regulamin.
III. Realizacja Zamówień
- Złożenie Zamówienia poprzez wiadomość email bądź poprzez wiadomość prywatną wysłaną przez portal społecznościowy Facebook przez Klienta jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży.
- Należność za Towar oraz Koszt dostawy Towaru mogą być regulowane przez Klienta przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej bądź przez Producenta w korespondencji potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji.
- Czas realizacji Zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu telefonicznego lub emailowego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, gdy Zamówienie złożone było z naruszeniem niniejszego Regulaminu.
- Towar objęty Zamówieniem jest dostarczany Klientowi przez Sprzedawcę wraz z dokumentem sprzedaży, to jest paragonem fiskalnym lub wystawioną na życzenie Klienta fakturą VAT. Faktura VAT jest wystawiana jedynie pod warunkiem prawidłowego uzupełnienia danych wymaganych przez Sprzedawcę przy składaniu Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności Towaru do momentu zapłaty przez Klienta Ceny sprzedaży Towaru zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Warunki umowy sprzedaży określa niniejszy Regulamin, obowiązujące przepisy prawa oraz ewentualne indywidualne ustalenia pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
IV. Zasady płatności
- PRZELEW BANKOWY
- W przypadku płatności realizowanej przelewem bankowym lub wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy na poleceniu przelewu należy umieścić w tytule przelewu:
- Imię i nazwisko Klienta,
- Numer Zamówienia.
- Ustaloną ze Sprzedawcą cenę zakupu należy przelać/wpłacić na rachunek bankowy SKLEP MEBLOWY "SOFIX" EWA KRÓL z siedzibą w Zielonej Górze: 20 1140 2017 0000 4102 0906 7317
Sofix Ewa Król
ul. Batorego 126A
65-735 Zielona Góra
- PŁATNOŚĆ MPAY.PL
- W przypadku płatności realizowanej poprzez platformę mpay.pl środki są automatycznie księgowane.
V. Dostawa zamówionego Towaru
- Sprzedawca będzie realizował dostawy zamówionego Towaru w formie przesyłki kurierskiej za pośrednictwem Dostawcy.
- Aktualny Koszt dostawy Towaru zostanie podany przez Sprzedawcę w wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu przesyłki wynikające z przyczyn przez siebie niezawinionych, chyba że odpowiedzialność taka wynika z przepisów prawa.
VI. Odstąpienie od umowy sprzedaży. Wymiana zakupionego Towaru
- Klient będący konsumentem zawierający umowę na odległość ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyn w terminie do 30 dni od dnia otrzymania Towaru i niezwłocznie zwrócić kupiony Towar w niezmienionym stanie. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb lub wymiarów.
- Powyższe wymagania co do zwrotu nie naruszają ani nie ograniczają praw Klienta do złożenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa. Powyższe wymagania w odniesieniu do konsumentów należy interpretować każdorazowo zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, na zasadzie wskazanej w pkt. VI.1., zarówno Sprzedawca, jak i Klient będący konsumentem są zobowiązani do zwrotu wszystkiego, co otrzymali od drugiej strony na mocy zawartej umowy.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Klient za zgodą Sprzedawcy może w terminie 30 dni od dnia otrzymania Towaru wymienić Towar na inny.
- W przypadku wymiany Towaru uiszczona zapłata za Towar w wysokości Ceny zostanie zaliczona na poczet Ceny nowo zamówionego Towaru. Ewentualna różnica w Cenie zostanie odpowiednio uiszczona przez Klienta lub zwrócona przez Sprzedawcę na konto Klienta. Koszty wysyłki wymienianego towaru pokrywa kupujący.
- Bezpośrednie koszty odesłania Towaru do Sprzedawcy w sytuacji odstąpienia od umowy na zasadzie wskazanej w pkt. VI.1. ponosi Konsument.
VII. Reklamacja Towaru
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi Towaru bez wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Konsumentowi przysługuje rękojmia w postaci usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad, obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy.
- Reklamacja przysługuje tylko Konsumentom. Strony, Klient niebędący Konsumentem oraz Sprzedawca wyłączają między sobą rękojmię za wady.
- Reklamacje należy składać na adres pocztowy lub email wskazany w zakładce Zwroty/Wymiany. Dla usprawnienia procedury reklamacyjnej reklamowany Towar winien być dostarczony wraz z dowodem zakupu i zgłoszeniem reklamacyjnym. Klient będący Konsumentem, który chce uzyskać pomoc przy reklamacji, może zwrócić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
- Klient powinien podać w formularzu reklamacji dane kontaktowe umożliwiające skontaktowanie się z Klientem, m.in. numer telefonu i adres email.
- Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie nie dłuższym niż 14 dni.
- W zależności od sposobu złożenia reklamacji przez Klienta, o rozpatrzeniu reklamacji i jej wyniku Sprzedawca powiadomi Klienta listem wysłanym na adres podany w reklamacji albo pocztą elektroniczną.
VIII. Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Za skutki wynikłe z niewłaściwego lub niezgodnego z Regulaminem dokonania Zamówienia przez Klienta, w szczególności nieprawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego lub formularza zamówienia, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
- Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, wobec Klientów niebędących Konsumentami, odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do strat i nie obejmuje utraconych korzyści, oraz nie może przekroczyć wysokości ceny Towaru zakupionego przez Klienta.
IX. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe przekazywane przez Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę, który jest Administratorem Danych Osobowych (ADO) w rozumieniu ustawy z dnia 29.8.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 r. Nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
- Cele i zakres przetwarzanych danych osobowych określa zakres zgód oraz uzupełnionych danych, w szczególności przesłanych za pomocą odpowiednich formularzy. Przetwarzanie danych osobowych Klientów może dotyczyć adresu poczty elektronicznej, adresu zamieszkania, imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu IP komputera.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- Realizacji przepisów prawa,
- Realizacji Zamówienia, w tym świadczenia usług drogą elektroniczną, rozpatrywania składanych reklamacji oraz innych czynności wskazanych w Regulaminie,
- Działań promocyjnych i handlowych Sprzedawcy.
- Podanie danych osobowych i wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, ale brak zgody na przetwarzanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne uniemożliwi wykonywanie usług i realizację umów przez Sprzedawcę.
- Zgody te mogą być w każdej chwili cofnięte poprzez wysłanie takiego żądania na adres poczty elektronicznej lub miejscowy Sprzedawcy podany w Regulaminie.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. a, jest ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych niezbędnych w celu działania zgodnego z prawem. Natomiast w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. b i c, jest to umowne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w razie, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratora danych albo odbiorców danych, oraz zgoda Klienta.
- Dane udostępniane są jedynie w celu realizacji Zamówienia i umów o świadczenie usług drogą elektroniczną (przewoźnikowi i firmie świadczącej usługi księgowe dla Sprzedawcy). Dane osobowe zgromadzone przez Sprzedawcę mogą być także udostępnione:
- Odpowiednim organom państwowym na ich żądanie, na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
- Innym osobom i podmiotom – w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa.
- Udostępnienie danych osobowych podmiotom nieuprawnionym według niniejszego Regulaminu może nastąpić wyłącznie za wcześniej wyrażoną zgodą Klienta, którego dane dotyczą.
- Klientom przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jego dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do:
- Dostępu do swoich danych osobowych, dokonywania uzupełnienia oraz poprawiania danych poprzez zgłoszenie takiego żądania Sprzedawcy,
- Żądania czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
- Sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – oraz prawo żądania ich usunięcia, gdy staną się one zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- Serwis może przechowywać zapytania http, w związku z czym w plikach logów serwera mogą być zapisane niektóre informacje, w tym adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie; nazwa stacji Klienta – identyfikacja realizowana przez protokół http, o ile jest to możliwe; data i czas systemowy rejestracji w serwisie i nadejścia zapytania; liczba wysłanych przez serwer bajtów; adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika, jeżeli Klient wszedł do Serwisu przez link informacje o przeglądarce użytkownika; informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http.
- Logi mogą być gromadzone jako materiał dla prawidłowego administrowania Serwisem. Dostęp do informacji mają tylko osoby uprawnione do administrowania systemem informatycznym.
- Pliki z logami mogą być analizowane w celu sporządzenia statystyk ruchu w Serwisie i występujących błędów. Podsumowanie takich informacji nie identyfikuje Klientów.
X. Postanowienia końcowe
- Zmiany Regulaminu mogą być wprowadzane w dowolnym momencie.
- Zarejestrowani Klienci zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu w komunikacie wysłanym mailowo na podany przez nich adres.
- Wszelkie materiały, w tym elementy grafiki, kompozycja tych elementów, znaki towarowe oraz inne, dostępne w Serwisie stanowią przedmiot praw wyłącznych, w szczególności stanowią przedmiot ochrony praw autorskich i praw własności przemysłowej. Wykorzystywanie materiałów udostępnianych w Serwisie w jakiejkolwiek formie wymaga każdorazowo uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
- W razie sporu ze Sprzedawcą, Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Konsument może zwrócić się również o mediację lub rozstrzygnięcie do innego sądu polubownego (skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów, tzw. ADR). W tym celu należy dostarczyć do Sprzedawcy, w zależności od woli Konsumenta, wniosek o mediację lub wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Jeżeli spór dotyczy wady Towaru, należy mieć na uwadze, iż skorzystanie z pomocy sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej możliwe jest po zakończeniu procesu reklamacyjnego u Sprzedawcy. Szczegółowe informacje dotyczące dostępu do tych procedur dostępne są u organów je prowadzących, w tym na stronach internetowych, które one prowadzą. W pozostałych przypadkach, określając właściwość miejscową sądu, kierować się należy regułami określonymi w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 101 z późn. zm.). Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.